short report: JpGU 2018 session "HIGH-DEFINITION TOPOGRAPHY AND GEOPHYSICAL DATA ANALYSIS" / 日本地球惑星科学連合2018年大会国際セッション「高精細地形・地球物理データ解析」開催報告

Posted by yuichi hayakawa on 5/22/2018 with No comments
JpGU2018 開催初日の日曜日、高精細地形・地球物理データ解析のセッションが行われました。皆様ありがとうございました。
Our session on high-definition topography and geophysical data analysis was held on Sunday, the first day of JpGU meeting. Thanks for all joined!

口頭発表会場は隣接ホテルの大きめな部屋でした。
今回、1コマのみでしたが、50名くらいの方にお越しいただきました。
The oral session was held at a large room of the neighboring hotel. 
Around 50 audiences came to this session. 

ポスターセッションも盛況でした。地表だけでなく、地下、水中など、さまざまなアプローチがあり、議論が深まりました。
Fruitful discussion was performed at the posters. We discussed not only the land surface measurements but also various applications including subsurface, underwater objects. 

また、昼にはショートセミナーで、CSISの紹介として高精細地形情報の活用についてのプレゼンテーションもありました。
Also, we had another presentation on the use of high-definition topographic data as the introductory talk of CSIS at the lunchtime short seminar. 

多数の関連する興味深いセッションが並行していたのが悔やまれますが、濃密な一日となりました。
Although there were several interesting sessions at the same time (unfortunately), the day was so rich with a lot of related presentations. 

Categories: ,